Zuid-Thailand: a perfect day in paradise! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu Zuid-Thailand: a perfect day in paradise! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu

Zuid-Thailand: a perfect day in paradise!

Door: jessicablanckaert

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Mei 2012 | Thailand, Phuket

Diving, full moon party and islandhopping!

Er was eens een meisje dat nogal graag reisde. Na al die maanden en alle mooie plekken die ze gezien had, leuke mensen die ze ontmoet had en bijzondere dingen die ze had meegemaakt was ze na al die maanden opeens verliefd geworden. Helaas komt de liefde niet helemaal van twee kanten, hij heeft haar namelijk infecties bezorgd, zwemloze dagen in de hitte (40 graden) en bloedarmoede van de honderden nieuwe muggenbulten.. Het liefst zou ze hem toch nog mee naar huis nemen...
Zuid-Thailand ik ben verliefd op je!

Ons avontuur begon weer terug in Bangkok na een nachtbus aangekomen op de populaire Khao San Rd, of eigenlijk de hoofdweg ernaast (man wat was het heet). Om daar te komen moest je dus alleen een zijstraatje in en je bent er. Niet iedereen weet dat dus wat doen onze Thaise vrienden, ze lopen meteen op alle toeristen af en bieden je een taxi aan! Jou wijsmakende dat het ver weg is en je zeker een taxi nodig hebt. Ze vonden me ook niet zo aardig toen ik iets te hard zei dat ze maar iemand anders voor de gek moesten houden en het maar twee minuten lopen was waardoor alle toeristen het konden horen. Zucht, wat was ik daar klaar mee met al die oplichterij...

Dit keer bleven we maar twee dagen in Bangkok en vertrokken we al snel naar het zuiden om te gaan eiland-hoppen. Wat een verschil, alles is zoveel relaxter daar en er hangt overal echt een vakantiesfeer. Ik wist ook niet dat de Thaise mensen zo aardig konden zijn, iedereen was daar aardig!

Het eerste eiland was Koh Tao. Daar hebben we onze Open Water PADI gehaald na vier dagen. We zaten eindelijk weer eens in een echt mooi hotel en meteen toen we aankwamen kregen we al theorie+huiswerk! Aangezien m’n hoofd al vol zat van zo’n Engelse film van twee uur vol moeilijke begrippen over de waterdichtheid/volume/druk etc. en ik al lang geen huiswerk meer had gemaakt (alweer een jaar) was ik totaal mijn motivatie kwijt, hing vast in een of andere palmboom. Zo slecht (of ik noem het eerder slim) dat ik was ging ik de antwoorden googlen maar nergens kon ik ze vinden, ongelovelijk! Ik dacht ik leer alleen de vragen en de antwoorden dat is toch het belangrijkst aangezien ik alleen de avond nog had en we nog uiteten moesten (dagelijkse verplichting) en naar het festival moesten (erg belangrijk).
Het enige wat ik vond was; “Dit is leerstof voor je eigen veiligheid, misschien kunt u beter een andere sport beoefenen zoals wielrennen zonder valhelm bijvoorbeeld”.
Met als resultaat dat mijn huiswerk weer zoals van ouds nachtwerk werd en dat op vakantie...

De eerste dag hadden we weer nieuwe theorie, ondanks dat we een Nederlander als instructeur hadden was alles in het Engels want er zaren nog twee andere meisjes bij. In de middag de eerste duiksessies in het zwembad met als hoofddoel je drijfvermogen onder controle hebben. En na deze lange dag weer nieuwe huiswerk dit keer met allerlei tabellen en moeilijke begrippen. Ik moet toegeven dat ik dat hele duiken nogal onderschat heb. De twee dagen erna de boot op en echt duiken. Ik had het één keer eerder gedaan in Griekenland maar dit was zoveel gaver. Alles ging goed, zelfs mijn oorpijn ging over doordat ik nu goed heb leren klaren en zelfs Sen met haar open watervrees die ik heb moeten overhalen voor dit hele duikidee begon er lol in te krijgen.
Vooral de laatste dag, de 18m duiken. We moesten om 06:00 al op de boot zodat je dan meer ziet en het minder druk is (al zaten er nog steeds honderden duikers in het water). De hele bootcrew + alle instructeurs waren hyperactief omdat er een gerucht ging dat er een Whale Shark was gespot. Dit is de grootste vis van de wereld en sommige instructeurs wachten er al meer dan een jaar op..

En woppaaa! Achteroveral koprol van de boot het water in met mijn slaperige oogjes met die zware flessen op mijn rug en al die slangen, ik was meteen wakker, daar was dieeee! Jezus, wat een groot beest! Zo’n 5/6 meter groot en omdat hij die belletjes van alle duikers tegen zijn kin aan lekker vindt, bleef die de hele tijd rondjes boven ons zwemmen met veel vissen om hem heen! WOW, wat was dat gaaf, mooier dan de haaien in Australie en in Fiji die ik heb gezien en ook veeeeel dichterbij! Voor de geinteresseerden, alles staat op video want we hadden een cameraman mee! Omdat we nog niet genoeg geluk hadden, zagen we ook nog een grote rog=) Na de ochtendduiken hadden we ons examen en allebei onze PADI binnen!

Vervolgens naar Koh Samui, weer een ander mooi eilandje maar helaas had ik keelontsteking en moest en zou ik beter zijn voor de beruchte, maandelijkse Full Moon Party twee dagen later op het volgende eiland in Koh Pha Ngan. Mijn vader gaf me de tip om stomend water te gebruiken. Toen ik hem uitlegde dat ik hier niet eens een warme douche heb en hem vervolgens vroeg hoe ik dat moest vragen aangezien niemand hier ook maar iets snapt, zei die, gewoon om “boiled wattel” vragen haha.
Ik had er meteen geen vertrouwen in en moest denken aan die keer in Cambodja toen ik aan de receptie 3x vroeg of de klok bij hen ook veranderde (aangezien in NL de zomertijd inging) en ik als antwoord kreeg: “Sorry, but I can’t change the time”...

De FM-party was nog gaver dan ik had verwacht, heerlijk heel de nacht op het strand op je blote voeten dansen op wat r&b muziek, alleen het was wel veel drukker ook dan ik verwachtte, 25000 man op één strand met goedkope emmers alcohol, muziek en andere troep die veel mensen daar gebruikten. Iedereen zat onder de glow in the dark verf. Op m’n ene arm stond ‘Dirty Dutch’ en op de ander ‘Try harder’. Overal waren ze met vuur bezig, vuurshows, touwtje springen met een brandend springtouw (als mensen vragen naar mijn verband op mijn kuit zeg ik dat ik me heb verbrand aan dat springtouw;) aangezien de halve dokterspraktijk vol zat met mensen met brandwonden daarvan) en je kon er zelfs vuurspugen als je wilde!

Koh Phi Phi vond ik het allerrrmooiste eiland! Het was er ook erg toeristisch, zo moest je 20 baht betalen voor “cleaning tax” en kreeg elke toerist een papiertje als je betaald had die ze daarna weer op de grond gooide aangezien je toch betaald had voor ‘’cleaning’’ en prullenbaken zeldzaam zijn.
We zagen ook meteen weer zo’n invasie met gekke Chinezen. Hoe kan ik dat volk nou serieus nemen als ze als een stelletje spoken met hun handdoek over hun hoofd in een groep lopen met altijd een soort groepsleider met vlag en microfoon ervoor.

In Phi Phi hebben we vooral veel gerelaxt, ’s avonds naar de buitenbioscoop (de Hangover II en The Beach waren opeens nog leuker nu ik er zelf ben geweest), de kroeg in en de aterparty is altijd op het strand (daar groeien piemels, zie foto’s). Aangezien ik na mijn bedbugs wondjes had overgehouden en die maar niet wilde genezen en ook nog eens groter werden toen we op de bodem van de zee met duiken instructies kregen omdat er steeds zo’n “cleanfish” aan mijn wond liep te zuigen, had ik mijn overbezorgde pappie beloofd naar de dokter te gaan, boeeeh nergens voor nodig!
Jahoor, ik had al twee infecties te pakken, ze wilden meteen gaan snijden maar heb gesmeekt of ik eerst alleen anti biotica mocht proberen dus ik mag niet meer drinken en pas weer zwemmen als die wondjes helemaal genezen zijn (het is hier elke dag zo’n 40 graden).. Dat is nou precies de reden waarom ik zelf niet naar de dokter zou zijn gegaan!

Toch maar een boottrip gedaan rond het eiland ondanks dat ik als enige niet mocht snorkelen maar ooh wat was dat mooi! Al die blauwwater foto’s die ik net op Facebook heb gezet zijn daar genomen, rondom Phi Phi op Monkey Beach, Maya Bay (The Beach is daar opgenomen) etc. Echt bizar trouwens dat er hier in 2004 het Tsunami is geweest!

Verder hebben we niet veel meer gedaan dan af en toe een scootertje huren, ligbedjes huren, naar de buitenbioscoop gaan, kickboksen kijken en beachtennis spelen aangezien ik niet meer mag zwemmen en vooral genieten! Helaas hadden we de beachtennis mee op stap met als resultaat allebei de ballen kwijt natuurlijk en nu zijn we op zoek naar nieuwe ballen waardoor Sen vanmiddag in de winkel ongemerkt heel serieus aan een man vroeg “Do you have small balls?” haha! Jammer trouwens ook dat ik geen foto heb van hoe ik dagelijks als een hinkelende kneus de zee in loop met een plastic bekertje om dat over mezelf heen te gooien.

Als mensen op Koh Phi Phi langs je rijden zeggen ze geen toet toet maar Phi Phi, hoe leuk is dat (klinkt vast minder leuk dan het is haha)! De kroegen daar staan ook vol met dronken backpackers, zo zag ik een meisje haar shirt uittrekken en op de biljarttafel springen waar jongens aan het spelen waren om daar even een showtje te geven midden op die tafel, midden in hun spel haha geniaal!

Overmorgen gaan we alweer naar Maleisie maar morgen nog even genieten van ons laatstse dagje in het drukke, vol bars en clubs en winkels: Phuket – Patong Beach.

Dit was het voorlaatste verslag alweer, over een maand zijn we weer thuis en net daarvoor zal ik nog een laatste plaatsen!

Tot snel leuke mensen!

Liefs

  • 14 Mei 2012 - 20:38

    Theo & Kim:

    Ik schok me een hoedje toen je ging vertellen over je nieuwe liefde.. haha! Gekkie, je komt alweer bijna terug!! xxxxxxxxxxxxx

  • 15 Mei 2012 - 06:59

    Mams:

    Krijg enorm zin in vakantie op Thailand...en wat heb je weer veel meegemaakt. Geniet er van want voor je het weet ben je weer in ons koude kikkerlandje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Welkom allemaal op mijn weblog! Gedurende een jaar vanaf mei 2011 zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van al mijn reisavonturen!

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 25797

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 15 Juni 2012

Buitenland/backpacktrip 2011 en 2012!

Landen bezocht: