Just arrived en nu al awesome! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu Just arrived en nu al awesome! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu

Just arrived en nu al awesome!

Door: jessicablanckaert

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Hi dudes!

Inmiddels ben ik alweer 1,5 week onderweg en heb ik al genoeg meegemaakt om mijn eerste verslag te schrijven!

De vlucht was lang maar dat was geen verrassing. Ik voelde me al meteen een buitenlander toen ik het vliegtuig naar HK instapte,ik was de gelukkige om naast Solly & Solly te mogen zitten (twee Chinezen 11 UUR LANG iedere keer als ze me aanraakten zeiden ze Solly)ik voelde me een doorzichtige praatpaal, verder waren ze wel aardig.

Na die ellendige, slapeloze vlucht met slecht eten en een beeldscherm op mijn neus was ik eindelijk in HongKong. Ik zat in de trein met een oud opaatje, William. Het was 'liefde' op het eerste gezicht.. Hij is denk ik zo'n 65 of misschien wel 70, (in ieder geval oud, laat dat duidelijk zijn) kwam uit Sydney en had een bedrijf met tennisvelden ofzo iets, hij had in ieder geval veel geld en kwam net terug van zakenreis, hij heeft mijn treinkaartje, mijn entree tot de peak en mijn drankjes betaald (een echte gentleman dus). Dat was die trouwens echt tot het irritante toe, elke deur hield die voor me open en bij elke plek liet die mij voorgaan. Omdat we allebei nog niet in HK waren geweest, hadden we een ticket voor de BIG BUS tours gekocht. Dan krijg je een zogenaamde gids erbij in de vorm van oordopjes, zit je op het dak en kan je overal uitstappen en weer instappen. Het enige benoemingswaardige aan HK is de HK Peak, daar ben ik met opa geweest met een trein omhoog door het bos en vanaf dat punt zie je alle wolkenkrabbers en de rest van HK. Vervolgens zijn we nog naar de andere kant van HK gegaan met de Ferry, hebben we in een pub rugby gekeken met een stel overfanatieke aussies en ben ik vervolgens mijn eigen kant op gegaan omdat opa zogenaamd moest winkelen. Het was echt bloedheet, ik had alleen een spijkerbroek bij en mijn stopover in HK duurde maar liefst 17 uur, echt een HEL in die hitte met zo weinig slaap! Ik ben dus maar in een park gaan liggen maar na 10 min werd ik wakker gemaakt door een spleetoog met een securityshirt omdat ik daar niet mocht slapen.
Toen ben ik eerst nog 24x verdwaald en in mijn eentje gaan lunchen tussen de duizenden winkels/chinezen (HK is erg westers) en uiteindelijk teruggegaan naar het vliegveld om daar te slapen bij een lege gate en oja ik kwam nog wat Chinezen tegen die het normaal vinden om in de prullenbak te spugen ipv op straat, zo schoon is het daar. Ook heb ik geleerd dat het getal 4 daar ongeluk brengt dus in wolkenkrabbers/flats bijv. slaan ze alle verdiepingen met het cijfer 4 gewoon over, zo ga je van 3 naar 5 en van 13 naar 15 etc.

3 jaar later kwam ik eindelijk aan in Cairns, aangezien we (ik zeg steeds we, dat klinkt leuker) ook nog een tussenstop hadden in Brisbane. Ik had aangegeven dat ik geen eten in mijn tas had maar er zat schijnbaar een appel in, die heeft de drugs hond gevonden en die moest ik helaas inleveren.

Eenmaal aangekomen in het hostel viel alles mee, mooi hostel met een mooi aangelegd strandje en zwembad erbij en allemaal aardige, overdreven geinteresseerde mensen vanover de hele wereld. Ik had meteen al vrienden gemaakt en 's avonds heb ik me over laten halen om de stad in te gaan. Een normaal mens zou na een reis van 48 uur gaan slapen maar ik ging na aankomst meteen 3 uur later al de stad in, anders zou ik misschien wel spijt krijgen. We gingen naar Gilligan's, een hostel met plaats voor 500 mensen inclusief een grote club daaronder! Ik was eerst het hostel zelf ingegaan met een Nederlands meisje, zij kende daar een groep van 10 mensen van allerlei verschillende nationaliteiten. Ik werd meteen ontgroend door de Goons. Een soort witte, cheapass wijn met een hoger alcoholpercentage dan normale witte wijn en het proeft als limonade,erg gezellig dus.
We waren met z'n twaalven en zaten op het balkon tot een of andere Schot een geniaal drankspelletje bedacht:in een kring gaan zitten, de ene zou 'Roxanne' zijn en de ander naast je 'Redlight' en zo heel de kring rond, om en om. Vervolgens werd het nummer Roxanne opgezet en moest je iedere keer een slok drinken bij Roxanne als je Roxanne was en zo ook bij Redlight. Zoek de songtekst maar eens op en kijk hoe lang het nummer duurt dan weet je genoeg..

Donderdag waren we met dezelfde groep inclusief de eerste Australische kater naar de Esplanade zoutwater Lagoon gegaan, ik werd pas om 2 uur wakker dus was er wat later haha (schijbaar was ik toch moe). Dat is een groot park aan het strand met een aangelegd groot meer/zwembad, erg mooi en leuk. Aangezien je niet mag zwemmen in de zee daar vanwege de krokodillen is dit the place to be in Cairns. Overal staan picknick tafels en overdekte, openbare barbecues waar hele families eten in de avonden en in de avond vliegen er mega grote vleermuizen in lucht, ik kwam er gisteravond pas achter dat het geen vogels waren maar vleermuizen toen we in de in de lagoon aan het zwemmen waren.

Die dag had ik Lynn ontmoet, een Zweeds meisje, die kwam bij dezelfde groep liggen bij de Lagoon. Ze zocht nog een hostel dus ze kwam bij mij in het hostel op dezelfde (10 persoons, zoals overal bestaande uit stapelbedden) kamer. Lynn resit eigenlijk elk jaar 3 maanden lang in haar eentje omdat ze heel de wereld wilt zien, ze is een alternatieve rockchick, totaal niet mijn type als ik haar thuis ontmoet had maar hier lijkt alles en iedereen anders, iedereen is zo aardig en iedereen wil alleen maar leuke dingen doen en nieuwe mensen kennen. Ze was echt super leuk! De openingszin hier is dan ook: "Hi, how are you!?" Zelfs buschauffeurs en mensen in de supermarkt die je voor de eerste keer ziet vragen het en dan niet zo nep zoals wij Nederlanders zijn maar echt geinteresseerd. Ik, met mijn Nederlandse mentaliteit vind het soms zelfs een beetje overdreven maar wel leuk.

Vrijdag heb ik met Lynn de trip naar Cape Tribulation geboekt en zijn we weer naar Gilligan's gegaan, met allemaal nieuwe mensen en op stap, erg leuk want het weekend was begonnen dus dan zijn er veel meer locals, zoals een leuke jongensgroep van 15 Australiers!

Zaterdag zijn we naar Trinitybeach geweest, ongeveer een uur met de bus. Lyn, een Nederlands meisje, twee jongens uit Tilburg en ik! Ik kende de jongens nog niet maar we hadden wel veel gezamenlijke kenissen, wat is de wereld toch klein! Toen we terug waren zijn we naar de dagelijkse nightmarket gegaan, voor 10 euro krijg je daar massages, ik heb het toch maar niet gedaan aangezien verder alles hier zo achterlijk duur is! Je moet toch zeker incl alles 50 euro per dag rekenen. Tot slot zijn we bij de tequillabar wat gaan eten, een smerige backpackers meal (die hebben ze hier overal voor weinig geld), maar erg goedkoop en we hadden live muziek.

Zondag + maandag: het begin van de Cape Tribulation (oudste regenwoud van de wereld), we werden erg vroeg opgehaald door een typische australier met ADHD en die zichzelf het leukste vond maar soms was die best grappig. Het was 3 uur rijden naar de cape, met een tussenstop voor een boottocht om krokodillen te zoeken, en jahoor we hebben ze gezien, je hebt ze in alle maten. vervolgens hebben we de Marrdja boardwalk gedaan, lees: door de jungle lopen en net doen of je verstand van planten/bomen hebt of daar enigzins in geinteresseerd bent. Toen zijn we met de bus op de ferry gegaan, 'crossing the river where the forrest meets the reef' en zijn we gedropt bij ons hostel midden in de jungle! PK's jungle, inclusief een grote bar, dat dan weer wel. Lyn en ik zijn door de jungle het strand op gaan zoeken, erg mooi! We zochten de beruchtte lookout voor een mooi uitzicht maar waren natuurlijk verdwaald. We konden er alleen maar komen door door een meer te lopen waar krokodillen in kunnen zwemmen, ik ben nog nooit zo snel door een meer gerend! Vervolgens hebben we uit verveling een lekker foute fotoshoot gehouden op het strand en overgegooid met wat cocosnoten, je moet wat. In de avond waren we pas terug en was er een jongentje van een jaar of 12 die een vuurshow opvoerde met stokken, erg knap! De dag erna zijn we naar de Alexander lookout en de Mossman Gorge (stuk natuur met water) geweest en naar de habitat ZOO waar we walibi's mochten aaien!! Tot slot naar Port Douglas en weer naar huis.

Dinsdag ben ik naar the Botanical Gardens geweest maar had ik het al snel gezien aangezien ik al genoeg tuinen/regenwouden/jungles had gezien en in de middag hebben Lynn en ik afscheid genomen omdat zij een professionele duiker is en ik amateur (slecht) ben kon ik niet met haar mee tenzij ik achterlijk veel geld zou betalen.

Een uur later leerde ik al een Duits meisje kennen. Ze vertelde me dat er elke dag gratis gymlessen zijn bij de Lagoon. We zijn naar de Zumba les geweest, niet normaal hoeveel mensen daar op af komen, ik denk dat er zo'n 100/150 vrouwen meededen en misschien 3 homo's. Erg gaaf omdat het buiten is met hele leuke muziek en iedereen daarna de Lagoon inspringt.
Die avond heb ik allemaal WWOOF- adressen (Willing Worker On Organic Farmers) gebeld of er plek was. Dan ga je bij echte Aussies, voor een paar dagen of langer werken tegen kosten en inwoning (3/4 uur per dag) en leer je het echte Australische leven kennen doordat de echte aussies je veel vertelen en als je een leuk gezin hebt je dingen laten zien, vaak met nog wat andere wwoofers van verschillende nationaliteiten. Na 10 telefoontjes had ik pas een boerderij te pakken die misschien plek hadden, ze hadden 3 kleine kindjes en heel veel dieren en klonken echt super leuk! Ze bellen me vandaag terug maar ik wacht nog steeds..

Vandaag heb ik veel onderzoek gedaan op internet voor een slaapplaats in Sydney met oud & nieuw en heb al wat leuke reacties op couchsurfing.com gehad van mensen rond de 20/25 die wel plek voor me hadden en me heel graag mee wilden nemen met Oud&Nieuw om hun vrienden & vooral Sydney te leren kennen. Ik moet ze tegen die tijd nog even bellen om dingen af te spreken. Vervolgens heb ik op gumptree.com een advertentie geplaatst dat ik een lift zoek van Darwin naar Alice Springs. Dit is een site waar je een lift kan aanbieden of een advertentie kan plaatsen als je een lift zoekt. Dit doe je dan meestal tot je 4/5 backpackers bij elkaar hebt en dan deel je de kosten en slaap je in de auto/tent.

Ik slaap t/m vrijdagnacht in mijn nieuwe hostel midden in het centrum, dus zaterdag moet ik weg. Voordien wilde ik nog gaan duiken/snorkelen en daarna wil ik richting Darwin, dan naar het zuiden (Alice Springs (Uluruberg & Ayersrock etc.) en dan Adelaide richting Melbourne (Great Ocean Road) )en van Melbourne terug naar Cairns om daar te beginnen aan de Oostkust zodat ik met oud en nieuw in Sydney ben en nog 2,5 over heb voor eventueel Melbourne en/of Tasmania.

Het is nu wachten op het telfoontje van het WWOOF-adres maar ik heb gister een aanbod gekregen van een organisatie: "Reefencounter". www.reeftrip.com .
Ik heb daar 1 nacht, 2 nachten geboekt om te snorkelen en zij boden me aan om 2 nachten extra gratis te blijven als een 'hostie': voor 3/4 uur werk per dag tegen gratis eten, slapen, duiken, snorkelen op de boot. Na die 2 extra nachten mag ik zelf bepalen of ik langer wil blijven, tenzij zij ook tevreden zijn (maar een beetje eten serveren en schoonmaken op een boot moet me toch wel lukken). Dat kan ik nog de laatste dag beslissen dus dat is top, ik ben dus sowieso tot dinsdagavond op de boot. Als ik dan nog niet gebeld ben is de kans groot dat ik wat langer blijf, zo wel, kan ik meteen door naar mijn WWoofadres en misschien nog een keer terug als ik aan de oostkust begin!

Nu ga ik mijn gratis maaltijd maar eens halen, die heb ik gekregen omdat ik die snorkeltour heb geboekt en vanavond ga ik op stap met weer twee nieuwe Duitse meisjes die sinds vandaag bij mij in de kamer slapen. We gaan naar 'Woolshed' iedereen danst daar op de tafels schijnbaar!

Dit was het! Sorry voor het mega lange verhaal! Volgende keer probeer ik korter en zal het wel weer even duren! Foto's ga ik vandaag nog of morgen proberen te uploaden via facebook.

Mijn Australische nummer is: +61415876408 die heb ik altijd bij me en daarmee kan ik goedkoop bellen en smsen naar NL (het is hier trouwens 8 uur later).

Nog bedankt voor alle leuke reacties, mails, berichtjes en smsjes!

Dikke kus voor iedereen en ondanks al mijn belevenissen mis ik jullie wel hoor!

Tot snel! (17 juni 2012!)



  • 05 Oktober 2011 - 08:30

    Daisy:

    Lieverd!

    Je hebt helemaal geen tijd om ons te missen! Zo leuk! Waarom ben ik ook alweer niet met je meegegaan?!
    Heel veel plezier nog, de tijd zal snel gaan dus geniet maar!

    Xxx

  • 05 Oktober 2011 - 08:47

    Ivo Verstraeten:

    Hey Jes, je verhaal is echt super! Mooi dat je na 1,5 week al zoveel heb meegemaakt. Ik blijf je volgen.

    Je maakt me trouwens echt warm om zelf zo'n reis te gaan maken!

    Geniet ervan.

    Gr Ivo

  • 05 Oktober 2011 - 09:18

    Jelmer :

    Hee Jess!
    Super leuk om al je ervaringen te lezen. Echt een enorme belevenis zo alleen! Wil zelf ook altijd nog eens naar Australië gaan. Ondanks de lange tijd dat je weg bent, zal de tijd toch wel snel gaan, want iedere dag is weer een avontuur lijkt me! ;)

    Ik wacht vol spanning op je nieuwe verhaal, tot die tijd heel veel plezier!

    Groetjes en een dikke kus van Jel!

  • 05 Oktober 2011 - 09:24

    Millie:

    Super jes.. ik zou je alweer bijna op komen zoeken;)

  • 05 Oktober 2011 - 10:33

    Dominique:

    Echt he, tijd om ons te missen heb je niet! Geniet er maar lekker van. Het klinkt het super leuk allemaal. Ik moet wel lachen als ik je verhaal lees haha zo leuk getypt.
    Ik zal je nog wel mailen , kijk maar of je tijd hebt om te reageren.

    Kussssiiieee!

  • 05 Oktober 2011 - 10:43

    Valerie:

    Haha jess, ik zit hier te grinniken in de trein terwijl ik je verhaal lees! Wat heb je al enorm veel leuke dingen meegemaakt zeg. Echt geweldig. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal (en natuurlijk foto's!!)
    Hele dikke kus, veel plezier lief xxxx

  • 05 Oktober 2011 - 12:22

    Sebastiaan:

    Jaloers!!! En ik ging er stiekem heel makkelijk doorheen :), heel leuk geschreven! Enjoyyyy! Xxxxxx

  • 05 Oktober 2011 - 15:27

    Kim & Theo:

    Wat een avonturen! Echt geweldig om dit allemaal zo te volgen.. Spannend hoor, geniet er maar lekker van! Wij denken aan jou xxxxx uit Breskens

  • 05 Oktober 2011 - 15:41

    De Zondervannen:

    Lieve Jess,

    Heel erg genoten en gelachen om je verhaal, zie het helemaal voor me, jij met zo'n oude knakker op stap in HK.
    Geniet van al het leuks en voorzichtig met de krokodillen. We kijken nu al uit naar je volgende verslag!

    Gerwin, Tam en de kids

  • 05 Oktober 2011 - 15:52

    Mams:

    Hey lieverd, wat een super belevenissen. Om jaloers op te zijn. In die paar dagen heb je al meer meegemaakt en gezien dan in een jaar in Nederland ;-) Veel plezier en geniet lovu

  • 05 Oktober 2011 - 18:11

    Char:

    Jessiee, klinkt zooo leuk allemaal! Ik zou bijna zelf ook willen gaan reizen :p ook ik zat te lachen in de trein om je verhaal. (Heus niks mis mee in je eentje lachen ;) die chinezen snappen er niks van) Ik mis je chickie! Xxx

  • 07 Oktober 2011 - 09:32

    Lies:

    jostie, nu al zulke mooie verhalen belooft veel voor de komende 8 en een halve maand! Have fun en geniet! Kroelie

  • 08 Oktober 2011 - 08:26

    O En O:

    Lieverd wat een mooie reis,van ons heelveel succes en nog meer liefs xxxx
    groetjes uit Goes

  • 10 Oktober 2011 - 11:33

    Karlijn:

    Hoi Jessie, heb nu pas tijd gehad om je verhaal te lezen, maar wat klinkt het allemaal gaaf! Ben zo blij dat je zulke leuke dingen doet en het naar je zin hebt!
    Veel plezier nog
    dikke kus love you

  • 11 Oktober 2011 - 11:21

    Maartje:

    Liefie! Wat een verhalen! Echt top! gelukkig gaat alles goed met je en heb je het erg naar je zin :)! Mis je! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Welkom allemaal op mijn weblog! Gedurende een jaar vanaf mei 2011 zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van al mijn reisavonturen!

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 25825

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 15 Juni 2012

Buitenland/backpacktrip 2011 en 2012!

Landen bezocht: