Aboriginals/locals, Darwin & my roadtrip - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu Aboriginals/locals, Darwin & my roadtrip - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu

Aboriginals/locals, Darwin & my roadtrip

Door: jessicablanckaert

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 Oktober 2011 | Australië, Darwin

Daar ben ik weerrrrr!

Na mijn afscheid op de boerderij ben ik weer terug naar Cairns gegaan. Ingecheckt in een hostel om daar weer heerlijk met 10 mensen op een kamer te slapen in de oh zo comfortabele-als-de-een-zich-omdraait-wort-de-ander-wakker-stapelbedden. Ik was dan ook weer helemaal gelukkig met mijn bedje onderin. Aangezien dat toch wat lekkerder slaapt dan het bovenste bed en natuurlijk ook door het mooie zicht van de onderkant van het bed boven je, volgekliederd met teksten zoals: "I had awesome sex in this bed, TWICE!" gevolgd door vaak wat data, namen en een mooie tekening van een enorme behaarde piemel die je vooral niet kan missen op het moment dat je wakker wordt en je je even afvraagt: "waar ben ik ook alweer?", oja ik lig in dat bed waar honderden backpackers sex in hebben gehad..

Gelukkig had ik daarna een aanbieding gevonden voor een 4pers kamer met singlebeds en drie leuke kamergenoten. Twee jongens: 1 uit Taiwan en 1 uit Korea en een meisje uit de USA. Die avond zijn we ergens wat gaan eten en kwamen we erachter dat ons hostel een volleybaltoernooi organiseerde. Je kon je inschrijven in teams van 6 maar wij waren met vier. Een paar minuten later vonden we de volgende 2 kandidaten: ik zat aan tafel in de pub/restaurant tot ik opeens werd aangesproken door twee jongens met de vraag of ik Nederlands was en of ik bij de Beversport in Bergen op Zoom werkte. Ze vertelden dat zij mij daar een paar weken geleden hadden gezien. Super toevallig want ik was daar inderdaad met mijn vader, het weekend voordat ik weg ging om een backpack te kopen, de jongens kwamen uit Yerseke, kortom: team compleet.

De dag erna ben ik met mijn nieuwe vrienden naar de Lagoon gegaan en daarna op het dak van het hostel gaan zwemmen, jaja we hadden een zwembad(je) op het dak. De hele dag een beetje vakantie gevierd en 's avonds zoals gewoonlijk weer wat Goon ingeslagen met de intentie om daarna op stap te gaan, helaas zijn we uiteindelijk op onze kamer gebleven omdat de Koreaanse jongen zo dronken was dat die na 2 uur met zijn onderbroek op zijn hoofd en een zonnebril in slaap was gevallen en dat terwijl we de volgende dag als team moesten volleyballen, gekke Aziaten.

Het volleybaltoernooi bestond uit 40 mensen. De avond ervoor hadden we al lopen fantaseren over een geschikte teamnaam maar kwamen niet verder dan de "Hangover". Die dag vroeg een jongen ons hoe we ons team nou willen noemen waarop we zeiden dat we geen idee hadden. Vervolgens vroeg hij "Where are you guys from"? Waarop ik antwoorde: "everywhere" met als resultaat een teamnaam: "Everywhere!". We hadden vier wedstrijden gespeeld waarvan 1 gewonnen (aangezien jullie zelf kunnen rekenen hoef ik jullie niet te vertellen hoe vaak we dan verloren hadden). Na het toernooi gingen we met de hele groep zwemmen in de Lagoon en wat drinken bij de Pier met gratis pizza's. Op de een of andere manier waren wij weer die gratis pizza's misgelopen, dus hadden we met nog wat andere Nederlanders besloten om met een groep zelf maar wat pizza ergens anders te bestellen.

Die vier nieuwe Nederlanders werden mijn nieuwe vrienden. Het waren twee jonges en twee meisjes die elkaar in Sydney hadden ontmoet. De jongens hadden net een auto gekocht met twee slaapplaatsen inclusief kampeerspullen (ohja Leontine: 1 van die jongens heeft bij Arnoud in huis gewoond, Paul heet die). Zo kwamen we al snel op het idee om ergens in het wild te gaan kamperen met zijn vijven.

De dag erna afgsesproken om te barbequen in het park. Na de bbq hebben we alle backpacks in de auto gegooid en zijn we naar een "geschikte" plek gereden, halfuurtje rijden op aanraden van de jongens, met z'n allen in een bomvolle auto (dat is pas echt een vakantiegevoel).Aangezien de jongens in de auto sliepen en wij drie meiden in een tent, hadden zij natuurlijk totaal geen angst met als gevolg dat we op een plek in the middle of nowhere aan het water aankwamen, in het donker, zonder enige vorm van leven in de buurt, dus ook geen wc's etc. (lekker wildplassen).
Het was een plek tussen de bossen aan het water/strand met een soort vlakke cirkel waar we dan onze tent op zouden zetten. In het begin vonden we het maar niets, we wisten niet waar we waren en hoorden geluiden in het bos (achteraf bleken het padden te zijn) en zagen een paar minuten later een bord achter ons staan met: "Watch out crocodiles" gevolgd met de mededeling of we niet te dicht aan de waterkant wilden kamperen. Wij meiden, dachten natuurlijk meteen verder dat die krokodillen ook het water uit kunnen lopen (SLIM). Maargoed, we hadden niet vee keus en het was al donker en zo'n zeker 22:00 uur en moesten de tent ook nog opzetten, luchtbedden opblazen etc.

Vervolgens zijn we met onze zaklamp hout gaan zoeken in het bos en hebben we een miezerig vuurtje aangekregen dat na elke twee minuten ongeveer weer uit ging dus besloten we het maar bij het geringe licht te houden en te genieten van onze chips, cola & goon rondom het stapeltje hout.

Een paar uur later kwam er een auto met harde muziek "ons" plekkie oprijden. Er stapten toch zeker zo'n zes aboriganals uit, allemaal vrouwen en schijnbaar alleaal familie van elkaar. Allemaal een sigaret en een blikje bier in hun hand, op hun blote voeten. In het begin vonden we (lees: ik), het maar eng omdat het toch donker was en er verder niemand om ons heen was en omdat die aboriginals vaak als "tuig" bekend staan. Gelukkig waren ze heel aardig, ze kwamen daar schijnbaar heel vaak om de hele nacht door te feesten. Ze gingen zelfs aan de waterkant zitten terwijl wij onze tent daar zo ver mogelijk vandaan probeerden te zetten en binnen 5 minuten hadden ze een kampvuur voor ons gemaakt en probeerden ze ons een of andere dans te leren op de keiharde achtergrond muziek uit hun auto. Na een paar uur gingen ze weer weg omdat wij daar aan het kamperen waren en zij van plan waren heel de dag nacht door te feesten. Vervolgens zijn we uiteindelijk ook maar eens gaan slapen met het kampvuur nog aan, 3 meiden in een tent met twee luchtbedden waarvan er 1 lek bleek te zijn en ik was de gelukkige om in het midden te liggen, al meezingende op de muziek (Guus Meeuwis) zijn we schijnbaar toch een keer in slaap gevallen en een paar uur later uit onze tent gebrand om 07:00! Nog wat ontbeten en op het strand gelopen en vervolgens alles afgebroken en ingepakt omdat het echt te warm was en terug gereden naar Cairns.

Mijn laatste nachtje sliep ik weer in mijn favo tienpersoonskamer en dit keer nog beter, vol met Chinezen (lucky me)! Gelukkig moest ik de volgende dag al uitchecken, heb ik weer afscheid moeten nemen van mijn nieuwe vrienden en ben ik naar het vliegveld gegaan (weer een Chinezeninvasie) en naar Darwin gevlogen (weg Chinezen=D ). De boer waar ik voor gewerkt had, had geregeld dat ik bij zijn neef in Darwin kon slapen. Hij kwam me zelfs ophalen op het vliegveld. In het begin nogal ongemakkelijk omdat ik geen idee had wie hij was, hoe hij eruit zag en hoe oud hij is.
Hij bleek rond de 25 te zijn en woont in het centrum samen met zijn broer, een vriend van hen (echte aussie's) en een Engels meisje die een kamer bij hen huurt. Allemaal hele leuke mensen. Het appartement is erg groot, heeft ongeveer zo'n 5 balkons waaronder 1 grote, grenzend aan de woonkamer met een grote bbq en buiten hebben ze nog een zwembad ook, ideaal dus!

Even later bleek ook nog dat Ned's broer sinds vorige week een boot gekocht had. Schijnbaar hadden ze het weekend ervoor allemaal mega grote Bermuda vissen gevangen en later op de bbq gegoid, ze hadden het hele weekend op die boot (buiten) geslapen en veel wezen wakeboarden!
Diezelfde middag toen iedereen thuis kwam na het werk zijn we snel met de auto en de boot erachter naar zee gereden om nog de zonsondergang mee te pikken en vervolgens heel de avond te vissen. Ik heb voor het eerst gevist en zelfs mijn eerste vis gevangen! Erg leuk maar na een paar uur snapte ik nog steeds niet wat jongens nou toch met vissen hebben. Rond 22:00 uur zijn pas het water uit gegaan en zijn we pizza gaan halen (ik verging natuurlijk van de honger). De pizza's hebben we bij de buren opegeten, schijnbaar zijn dat allemaal vrienden van elkaar in dat appcomplex, allemaal aussies!

De dag erna ben ik Darwin ingegaan. Jezus, wat een hitte en vochtigheid niet normaal. Schijnbaar is het "wetseason" begonnen en dan is het het warmst en regent/stormt het vaak 's nachts. Die avond zijn we met het hele huis + vrienden en vriendinnen van hen naar de Mindellmarket gegaan. Een super grote, wekelijkse markt met allemaal eten, bandjes en spullen in een park aan het strand. Overal zaten mensen met eigen stoelen en tafels te eten en te drinken en omdat het de laatste markt van het jaar was, was er een vuurwerk show op het strand!

Gister heb ik via Gumtree (site voor rideshares) mijn vanaf morgen drie nieuwe reismaatjes ontmoet voor de komende, bijna drie weken: een Duits & een Nederlands meisje en een Franse jongen. Het Duitse meisje heeft haar eigen auto inclusief alle spullen die je nodig hebt om te kamperen.We vertekken morgen en willen rond 17 nov in Adelaide zijn met de volgnde route: Darwin - Kakaduparc - Litchfieldparc - Jumping crocs - Katherine Gorge - Alice Springs - Uluru - Kata Tjuta - Ayers Rock - Macdonnel Ranges - Cooper Pedy - Adelaide!

Na duizenden kilometers door de outback, 3 weken lang kamperen, hopen we aan de andere kant van het continent te komen. Vanaf daar begin ik aan de Great Ocean Road naar Melbourne en vlieg ik vanaf daar op 25 november naar Townsville!

Gisteravond zijn we nog naar een buitenbioscoop geweest en belde Ned me of ik mee wilde naar wat vrienden. Twee min later stond hij voor me met de auto, met zijn broer en nog een meisje. Ik was toen nog met Eveline, het Nederlandse meisje dus die vroegen ze ook mee.

We kwamen in een groot appartement aan met zeker 20 aussies, allemaal blij dat ze weekend hadden. Het grappige was dat maar 1 iemand was uitenodigd en er opeens 20 man was. We zaten met z'n alle op het balkon coinstwister te spelen. Die aussies zijn zo gek, op den duur had een gast zijn schaamhaar in de fik gestoken en was die gillend/in de fk, door het huis gaan rennen! We hebben ook gelijk wat telefoonnummers gescoord van jongens die in Alice Springs wonen zodat zij onze tourguides zijn daar.

Vanavond zijn Eveline en ik uitgenodigd voor een Halloweenparty bij een groep aussies thuis en morgen begint mijn Outback Roadtrip!Grote kans dat ik dus een tijd geen bereik/internet heb in de outback!

Nu ga ik verder genieten van mijn lunch op het balkon waar de jongens gitaar aan het spelen zijn, wat heb ik het toch slecht!

De foto's komen snel op facebook!

Veel liefs!

  • 29 Oktober 2011 - 06:27

    Sanne Roeland:

    Mooi hoor! Echt super leuk om je verhalen te lezen

  • 29 Oktober 2011 - 07:50

    Sven Klandermans:

    Klinkt echt heel vet! Geniet er nog van! X

  • 29 Oktober 2011 - 08:18

    Jelmer:

    Hee Jessy!
    Echt heel leuk je verhalen te lezen ;)
    Wat maak je veel mee zeg, zo te zien heb je al veel vrienden gemaakt haha..
    Have fun nog en keep care!

    Xxxx Jellie

  • 29 Oktober 2011 - 08:52

    Opa En Oma Z:

    lieve Jessje
    We leven heel erg met je mee en fijn dat alles zo goed gaat Wat een mooie reis Veel liefs Opa en Oma

  • 29 Oktober 2011 - 09:18

    Kim & Theo.. :

    Super super weer.. Wat een verhalen, haha jess en vissen! Stoer hoor allemaal, genieten maar... xxx uit bresjes

  • 29 Oktober 2011 - 09:32

    Repelsteeltje:

    Goed oefenen met zingen bij het kampvuur hoor! We hebben je al opgegeven voor the Voice of Holland ...

  • 29 Oktober 2011 - 09:53

    Dominique:

    Zooo leuk allemaal jessje! dikke zoen

  • 29 Oktober 2011 - 10:26

    Tessy:

    Ben je al verslaafd aan TimTams? xx

  • 29 Oktober 2011 - 15:48

    Karlijn:

    Heee J.B!
    Echt weer leuke dingen meegemaakt lees ik:D Blijf maar lekker veel verhaaltjes typen want het is hardstikke tof om te lezen!
    DIKKE KUSS!

  • 31 Oktober 2011 - 13:46

    Daisy:

    Kind wat heb jij toch een slecht leven he?! Veeel plezier nog! Xx

  • 02 November 2011 - 06:26

    Char:

    Beetje kort verslag voor jouw doen.. ;) heel veel plezier op je roadtrip en 'tot snel' :D xxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2011 - 10:16

    Maartje:

    Girl! Die Nederlanders en vooral Brabo's blijf je maar tegenkomen haha. Leuk leuk al die mensen! Succes met de Outback trip! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Welkom allemaal op mijn weblog! Gedurende een jaar vanaf mei 2011 zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van al mijn reisavonturen!

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 25825

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 15 Juni 2012

Buitenland/backpacktrip 2011 en 2012!

Landen bezocht: