Adelaide & Melbourne + Townsville --> 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu Adelaide & Melbourne + Townsville --> 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu

Adelaide & Melbourne + Townsville --> 1770

Door: jessicablanckaert

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 December 2011 | Australië, Agnes Water

Hallo mensen van het slechte leven (grapje),

Ik beloof dat het deze keer minder lang wordt dan de vorige keer.


De outback eindigde in Adelaide en vanaf daar ging mijn avontuur weer verder, na 3 weken 24/7 met mijn drie 'vrienden' stond ik er weer alleen voor. Ok, backpack op, niet nadenken en gaan!

Ongeveer 1,5 maand geleden had ik op de boot in Cairns twee mensen (Ben & (zwangere) Jess) uit Adelaide ontmoet die me hadden gevraagd om te ze te bellen zodra ik in Adelaide was omdat ze wel een slaapplek voor me hadden (typisch Australiers). Na een halfuurtje alleen te zijn, kwam Jess me alweer ophalen, eerder gestopt met werken en speciaal voor mij naar het centrum gereden om me op te halen!


Jess was meteen helemaal enthousiast om me weer te zien en gaf me meteen een dikke knuffel (ook typisch Australisch). Ze had er helemaal zin in dat er iemand uit Nederland bij hen kwam slapen, de hele familie was dan ook al ingelicht. Na een halfuurtje rijden waren we er, in Adelaide Hills dus op de heuvels, echt super mooi in een super mooie buurt. In heel Adelaide heb je een ouderwetse huizenstijl en gooien ze altijd heel leuk de krant op de stoep, ik heb nog nooit zoveel mooie woonwijken gezien!


Ben was ook thuis en ze lieten me meteen mijn eigen kamer met tweepersoonsbed en eigen badkamer zien (even wennen na drie weken outback op een luchtbed maar luxe went snel) en hadden heel de koelkast vol gelegd met eten voor me met de mededeling dat ik zo lang mocht blijven als ik wilde. Die avond zijn we Thais eten gaan halen en de rest van de week zijn we of uiteten geweest of werd er uitgebreid voor me gekookt!


De hele week werd alles voor me betaald (tripjes, lunchen, uiteten en al het andere eten) en lieten ze het niet toe dat ik ook maar iets zelf betaalde, ik was de gast! In het weekend hebben ze me alle leuke plekken in de buurt laten, alle Australiers zijn namelijk enorm trots op hun land. Jess en ik zijn eerst naar de Australische chocolade fabriek: Haigs gegaan, waar we een rondleiding kregen en zagen hoe alles werd gemaakt, hmmm. Ik heb nog nooit zulke lekkere en vooral dure chocolade geproefd!


Die middag zijn we samen met Ben en zijn vrienden op het terras gaan zitten en hebben ze me dronken gevoerd met Vodkacola! Daarna zijn we naar een soort buitenrestaurant/bar gereden (zwangere Jess) was de bob en Ben moest in de kofferbak omdat de auto bomvol met zijn vrienden zat. In die buitentuin zijn we verder gaan drinken en had Ben oesters en wedges met crème fraiche en chillisaus besteld (typisch Australisch). Naast me zaten drie aussies die me aanspraken en al snel bleek het dat één van hen bij Randstad werkte in Adelaide en toen ik vertelde dat ik daar stage had gelopen in NL, kreeg ik meteen een baan aangeboden! Ook deze mensen stonden erop dat ik een fles wijn met ze opdronk en dat ik ze zou bellen mocht ik ooit besluiten in Australie te gaan wonen;) later hadden ze me ook nog uitgenodigd om bij hen te komen eten.


De dag erna werd ik meegenomen naar de hills waar we langs heel veel wijngaarden reden en waar we naar een wijnproeverij zijn gegaan en later zijn doorgereden naar een boerderij waar je je eigen aardbeien kon plukken. Toen zijn we naar Grumpy's gereden waar ze de beste Australische pizza's verkopen met een heerlijk Ciderbiertje:appelbier erbij, midden in de bergen en zijn we op de bank geeindigd met wat Haigs chocolade en zoals elke avond een eigen gemaakt dessert speciaal voor die Jessie!


Na het weekend was ik de rest van de week overdags alleen thuis, geen probleem natuurlijk, ik kreeg gewoon een extra sleutel. Ik had de bus naar de stad gepakt die over een rails reed, een echte busrails zodat de bus heel hard kan (kunnen ze in NL ook wel gebruiken) die je schijnbaar alleen in Duitsland en Australie hebt. In de stad ging ik altijd een beetje rondhangen, dingen bezichtigen, cadeautjes als compensatie voor Ben & Jess kopen en vrienden zoeken.


Na een week bij hen gewoond te hebben, moest ik mijn vlucht van Melbourne naar Townsville halen en Ben & Jess moesten naar Sydney voor een kerstfeest van zijn werk, alles werd betaald door het werk, de vluchten, hotels, eten en ook voor eventuele kinderen, als ze die hadden en die zouden dan ook nog een cadeau van 100 dollar van Santa krijgen, betaald door het bedrijf (in Australie verdient iedereen echt zoveel)!

Ik had een lift via de Gumtree site naar Melbourne geregeld (8 uur rijden) en Jess stond erop me naar de mensen toe te brengen omdat ze het maar niets vond, vooral toen ze de auto zag die met tape aan elkaar hing. Gelukkig waren het twee hele lieve en vooral erg dikke vrouwen en hebben ze me veilig naar het vliegveld in Melbourne gebracht en me ook nog even de stad en het strand vol duikers, joggers en surfers laten zien omdat ik er nog nooit geweest was (ik ga daar later nog heen met mijn moeder en vlieg vanaf daar op 20 jan naar N-Z). De twee fatties waren moeder en dochter, rookten en aten vooral de hele dag door en waren onderweg naar een beurs in Melbourne om te leren hoe je rijk kon worden via verkoop op internet (ze konden ook gewoon minder eten, dat zou ze een hoop geld besparen). Ze hebben acht uur lang de oren van mijn hoofd gepraat over de honderden backpackers die bij hen zijn blijven slapen via couchsurfen, iets wat ze super leuk vonden en al jaren deden. Ze brachten me helemaal naar het vliegveld en ook van hen kreeg ik een DIKKE knuffel:) Lucky me!


Daar stond ik dan, op het vliegveld in Melbourne om 21:00 uur terwijl mijn vlucht pas om 06:45 vertrok. Ik als backpacker had het geniale idee om op het vliegveld te slapen, met mijn backpack aan een stoel vastgebonden, dit zou me een hoop gereis en een nacht in een hostel besparen. Helaas heb ik al die uren wakker gelegen op de grond in de kou van de airco met mijn mp3 met het toepasselijke nummer "All by myself" op.. Maar gelukkig kwam er ook aan die nacht een eind en ben ik veilig in Townsville aangekomen.


Bij het inchecken leerde ik meteen Linda, een Nederlands meisje kennen en daarmee ben ik de dag erna naar Magnetic Island gegaan waar we allemaal wilde koala's hebben gespot tijdens onze bergwandeling en zijn we naar een park gegaan met allemaal andere beesten en voor onze koala foto want in het wild kan je ze beter niet optillen. Op Magnetic Island lag het hele eiland vol met backpackers met een kater omdat het de avond ervoor Fullmoonparty was.


Een paar dagen later heb ik de Greyhound bus gepakt vol backpackers, naar Airlie Beach, ongeveer 5 uur rijden. Achter me zat een dikke gast onder de tattoos, piercings en twee mega grote bulten op zijn hoofd, alsof die zo uit Starwars kwam gelopen! Schijnbaar kan je dat tegenwoordig ook laten doen.

Een paar dvd's later kwam ik in Airlie aan. Het stikte van de backpackers, een mooie haven en een mooie lagoon en zag meteen dat het echt een feestplek is voor jeugd waar iedereen voor de Whitsundaystrip komt. Daar had ik met Linda afgesproken in het hostel wat in een soort bos lag met een club, terras met elke avond livemuziek en een eettent ernaast en sliepen we met een groep van 8 Ieren op een kamer die al drie weken samen reisden en elke avond op stap gingen en overdag sliepen!


Toen begon onze drie daagse zeiltrip naar de Whitsundays met 28 backpackers! Het zeilen was echt een super gave ervaring, de boot ging vaak super scheef door de wind en de Whitsundays waren echt superrrr mooi! Super blauw water en witte stranden! Onderweg weer een paar keer gaan snorkelen en toen zat het er weer op, het laatste ontbijt op de boot met het sesamstraatnummer in het Engels als ochtendnummer om iedereen 'vrolijk' wakker te maken. Op de terugweg kwamen we alle andere zeilboten tegen en hebben we nog een soort wedstrijdje gedaan wie het eerste in de haven was. Altijd als we een andere boot tegen kwamen trok de kapitein zijn broek naar beneden en liet die zijn kont zien.


De laatste avond in Airlie beach zijn we op het terras gaan zitten met livémuziek waar alle volwassenen los gingen op de dansvloer! Daarna zijn we in de Magnumsclub gratis pizza gaan eten en bier gaan drinken en zijn we naar het limbodansen en het jellywrestling gaan kijken (meiden die in een bad vol flubberspul worstelen), al die backpackers doen alles voor geld.


Na een nacht in de bus was ik aangekomen in Agnes Water/Town of 1770, mijn nek kon ik amper bewegen door het slapen in die rotbus. Dat plaatsje was heel klein en bestond vooral uit surfers omdat je hier heel goedkoop surfles kan nemen en stond bekend om de "Scooterootour": het begon al met het nummer "Born to be wild", met heel veel backpackers achter elkaar aanrijden op een soort Harleyscooters met moterjassen aan en helms met vlammen en nep tattoo's op, door de natuur waar we echt heel veel kangeroes hebben gespot!


Dit was het weer! Nu moet ik opschieten om mijn nachtbus te halen naar Rainbowbeach voor mijn volgende avonturen!


Tot over een paar weken en oja, de foto's staan op Facebook

Liefssssss

  • 05 December 2011 - 09:40

    Buurman:

    Ha, de eerste reactie (als niemand me voor is met submitten, tenminste).

    Altijd fun om je stukjes te lezen, Jessica.
    Fun wens ik je ook toe daar, gewoon van genieten.
    Je ma zit ook al te springen om te vertrekken, die ziet er ook naar uit, hoor.

    Have fun..

  • 05 December 2011 - 10:09

    Eva Axel:

    Hee lieve Jes,

    Weer met veel plezier je verhaaltje gelezen! Super zeg, geniet er maar van! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!
    xxxxxxxxx

  • 05 December 2011 - 10:14

    Jurran:

    Welke wijngaard heb je bezocht in de Adelaide hills? Ik heb daar gewerkt en bij die boerderij hadden ze ook een wijnproeverij haha. Mooi verhaal! Grt Jurran

  • 05 December 2011 - 10:39

    O En O:

    Lieve Jessje met veel genoegen lezen we je verslag Fijn dat alles zo goed gaat ,geniet maar heel veel
    Vele lieve groetjes en een dikke knuffel en heel veel kusjes O en O

  • 05 December 2011 - 12:39

    Theo En Kim! :

    Geweldige ervaringen weer! Heerlijk dat 'wij mensen van het slechte leven' toch op deze manier wat meekrijgen van jou goeie leven!! haha, xxxxx uut bresjes!

  • 05 December 2011 - 15:22

    Lisanne:

    Ai ai niet teveel met vreemden meegaan he jessie! Maar ach, als het leuke vreemden zijn is het geen probleem, wat een verhaal weer, geniet ervan!!!! Heb je al NYE slaapplek geregeld in Syndey inmiddels? Dikke kroel!

  • 05 December 2011 - 18:28

    Britt:

    Hoeveel kilo ben je aangekomen van de choco?

  • 05 December 2011 - 20:25

    Mams:

    Je hebt weer te gekke dingen meegemaakt! Australie is echt het paradijs als ik het zo lees. xxx

  • 10 December 2011 - 03:30

    Leontine:

    Wat een avonturen weer, zo gek je bent helemaal niet zooo ver van me verwijderd maar het is zo'n andere wereld. Die luxe lijkt me af en toe ook fijn:)! Super mooie foto 's btw! Mis je jess! Kusjes vanuit vietnam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Welkom allemaal op mijn weblog! Gedurende een jaar vanaf mei 2011 zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van al mijn reisavonturen!

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 25829

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 15 Juni 2012

Buitenland/backpacktrip 2011 en 2012!

Landen bezocht: