Rainbowbeach, Fraser Island, Noosa & Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu Rainbowbeach, Fraser Island, Noosa & Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jessica Blanckaert - WaarBenJij.nu

Rainbowbeach, Fraser Island, Noosa & Brisbane!

Door: jessicablanckaert

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 December 2011 | Australië, Brisbane

Partypoopers, daar ben ik weer!

Beginnend met mijn allerleukste pakjesavond ooit: 5 December Sinterklaasavond. Volgens mij is de ‘beste’ man nogal van het motto: “uit het oog, uit het hart" (tenzij er een hoop cadeau’s in Nederland op me liggen te wachten). Maar omdat dit nogal teleurstellend voor me was en ik het geluk had dat ik die dag ook nog eens de hele avond + nacht in de bus mocht zitten met een tussenstop van drie uur in Rockhampton, in een van de mooiste freetschuren van Australie (naast een kerstboom), hebben Linda (een Nederlands meisje die ik in Townsville heb ontmoet) en ik toch maar onze eigen pakjesavond gevierd, lees: we zijn om de beurt naar de balie gelopen om een chocoladereep en een zak koekjes.

Aangekomen in Rainbowbeach begon onze trip met de ferry naar Fraser Island: het grootste zandeiland ter wereld (ongeveer net zo groot als Nederland) met super mooie en verschillende stukken natuur. We hadden een groep van 32 backpackers en in elke 4wd zaten acht mensen en iedereen met een rijbewijs vanaf 21 jaar mocht rijden, zelfs ik;) Na 1,5 uur scheet ik hem al, was ik blij dat iedereen nog leefde en mocht een ander weer achter het stuur, 1,5 uur was meer dan genoeg voor mij in drie dagen tijd. Vooral het zachte zand in combinatie met heuvels, hobbels, water, mijn perfecte rijskills etc. maakte het best lastig/zenuwsslopend om te rijden in zo’n groot ding vol met andere backpackers.

Zo eerlijk dat ik ben zal ik maar even melden dat het hier ook heeeel af en toe regent, namelijk die eerste dag, de heeele dag (ik hoop dat jullie je nu iets beter voelen). Ik heb natuurlijk geen één keer geklaagd over het feit dat ik uitgerekend een fortuin voor die trip heb betaald en het die hele dag regende. Alle walkingtracks waren overstroomd en alles zag er grauw en depressief uit (als jullie nu even naar buiten kijken krijg je misschien een net iets beter beeld). Iedereen had een regenponcho aan en we hebben onder een zeil gegeten, het hoogte punt van die middag was dat we een dingo in het wild zagen, yeah.

Die avond zijn we na een hele dag rijden (i.v.m. het weer) gestopt in het bos om alle tenten op te zetten (in de regen) en zijn we naar een grote overdekte picknickplaats gereden om ons verdriet weg te drinken en te eten. Na een uur was iedereen al dronken van de vele drankspelletjes en meldde onze gids (een Australier die altijd op zijn blote voeten liep en nogal fan van zichzelf was) even dat je nooit alleen naar de wc mag gaan en dus een toiletbuddy moest zoeken omdat er de week ervoor een jongen was die een dingo in het donker was tegen gekomen, enorm dronken was en door de schrik zijn tong had ingeslikt (goed verhaal) en dat in the middle of nowhere op Fraser island..

Het bleef maar regenen en aan het einde van de avond ging iedereen terug naar de tenten om op de grond te slapen in een slaapzak. Omdat de regen nog niet erg genoeg was begon het echt keihard te onweren en onze tent lekte dus ik heb heerlijk in de regen geslapen op de grond.

De volgende dag werd ik wakker van de krijsende kaketoes in de bomen en scheen de zon weer! We zijn over het strand naar “The Indian Head” gereden, een uitkijkpunt op een rots aan de zee met super mooi, helder en verschillende kleuren blauw water waar je vanaf daar zelfs de schaduwen van de haaien en schildpadden kon zien.

Vanaf daar zijn we doorgereden naar “The Champainpools”. Dat was serieus echt geweldig! Echt een super mooi stuk strand met rotsen en blauw water waar de zee keihard tegen de rotsen aanklotse waardoor er allemaal een soort van wit schuim over de rotsen kwam in combinatie met lichtbruin zand en heel veel bubbeltjes (vandaar de naam). We gingen met de hele groep het water in achter de rotsen staan en probeerden over elke golf te springen maar doordat ze zo hoog waren werd de hele groep steeds weggespoeld.

Op de terugweg zijn we gestopt bij het grote shipswreck: Maheno.
De tweede avond zijn we bij de tenten gaan eten en drinken waar iedereen bij elkaar ging zitten om zijn/haar leukste moppen en meest enge verhalen te vertellen, ik had echt super veel geluk met de groep, 32 idiote backpackers bij elkaar zorgde voor een hoop leuke verhalen, kattekwaad incl. frustraties van de gids die ons even meldde dat we de meest kinderachtige en respectloze groep waren die hij ooit had gehad (ze hadden alleen maar een tent op zijn auto gezet en tot 04:00 lawaai gemaakt waar het om 21:00 stil moest zijn).

De laatste dag zijn we naar “Lake Mckenzie” gereden waar je echt wit strand had en heel erg lichtblauw water met heel veel backpackers en ook weer veel mensen met een kerstmuts op zoals overal hier. Het zand daar was zo fijn dat je je hele huid er mee kon scrubben, al je zilver kon poetsen en ook je tanden ermee kon poetsen!

Terug in Rainbowbeach hebben we met de hele groep een barbeque avond aan het strand waar je weer de fantastische openbare barbeques hebt! Waarschijnlijk ben ik die avond gebeten door een spin volgens alle locals aangezien ik echt een mega grote bult op mijn bovenbeen had ter grootte van een tenissbal maar gelukkig niet zo dik als een tennisbal.

De laatste dag ben ik mee gegaan met de gratis bushwalk naar de mooie zandheuvels aan de oceaan waar je heel goed kan ‘zandboarden’, het zand bestond uit allemaal verschillende kleuren. Die avond afgesloten in het hostel met zoals bijna overal hier, livemuziek en ben ik de volgende ochtend vertrokken naar Noosa heads.

Het hostel in Noosa was erg gaaf, een zwembad met een volleybalnet, een grote bar en een grote tuin. Ik sliep in een 16 persoonskamer met één wc =D Die avond was er een gratis barbeque en was er een wet t-shirt contest dat nogal serieus genomen werd door alle locals waardoor alle deelnemers helemaal uit de kleren gingen. In Noosa heb ik vooral veel op het strand gelegen, gewinkeld en heb ik de beachwalk in het National Park gedaan.

Vervolgens ben ik drie dagen naar het Gagaju Bushcamp gedaan, back to basics. We sliepen in the middle of nowhere in een bos vlakbij een kampeerplaats waar het toegestaan was om langer dan twee weken te verblijven (dit is op de meeste plekken namelijk het maximum) met als gevolg dat er daar hele families al hun hele leven woonden en dat was te zien ook, laat ik het daar maar op houden.

We sliepen in een soort hangmat met een houtenconstructie en gebruikte een uitgeholde boomstam als een wastafel want daar hadden ze een kraan ingebouwd. Elke avond was er kampvuur en de eigenaar woonde daar met zijn vrouw en zijn zoontje die er veel te jong uitzag voor de leeftijd van zijn ouders, de mensen waren ook niet helemaal normaal en die man droeg elke dag een andere kerstmuts en een ander t-shirt met de kerstman erop.

We hebben ons vooral vermaakt met lezen en wandelen en hebben heel veel kangeroes in het wild gezien en een enorm dike slang die de hele dag lag te slapen in een boom. Bij het inpakken van onze spullen liep er echt een MEGA spin door de kamer! Ik vond het dus niet heel erg dat het bushcamp er weer op zat.

Eindelijk weer onderweg naar een grote stad: Brisbane. Onderweg reden we door veel kleine stadjes waar heel veel locals gewoon op hun blote voeten liepen. Aangekomen merkte ik meteen dat ik in een grote stad was, overal waren mensen en heel veel erg hoge flats en gebouwen. Ik kon bij een meisje: Denisse uit Peru slapen die ik twee maanden geleden in Cairns had leren kennen tijdens het uitgaan. Zij werkt in Brisbane al seen nanny en woont in een studentenhuis vol mensen uit Brazilie, Peru & Colombia.

Omdat ze haar telefoon niet opnam toen ik aankwam besloot ik een plattegrond te halen en haar huis te zoeken. Na een uur wandelen met mijn enorme backpack en rugzak op, kwam ik opeens in 'Chinatown' terecht waar de straatnamen opeens in het Chinees weren aangegeven. Ik wilde al bijna de moed opgeven maar ben toen nog vijf minuten verder gelopen en had het toen eindelijk gevonden. Het was een heel groot houten huis met een balkon en ik kon op de bank in de woonkamer slapen voor vijf nachten maar dat was gelukkig goed te doen.

Al die mensen uit zuid-amerika hielden erg van latin,salsa,reggae etc. en waren enorme feestbeesten. Ze konden allemaal super goed dansen en alle meiden waren enorm zelfverzekerd over alles maakt niet uit hoe ze er uitzagen, erg leuk om te zien hoe die uitgaan! Ze keken me dan ook raar aan toen ik vroeg of we niet eens moesten gaan eten om 21:00. Zij eten namelijk niet als je gaat drinken,dan drink je, logisch.. We zijn de avond in Fridays begonnen, een grote club met een heel groot buitenterras vol bomen met kerstverlichting aan the Riverside van Brisbane met uitzicht op de brug die helemaal verlicht was!

De hele stad was mooi verlicht en versierd voor kerst (in Australie is het altijd rond 19:00 al donker). In het centrum stond een hele grote kerstboom met een brievenbus voor Santa ernaast en twee kangeroes.Er was overal zoveel te doen en te zien, en Southbank was mijn favoriete plaats, Brisbane was voor mij echt weer een stad waar ik makkelijk zou kunnen wonen (als jullie allemaal met me mee zouden gaan ) Inmiddels ben ik alweer in Surfersparadise maar dat bewaar ik voor later voordat jullie in slaap vallen of al liggen te slapen!

Fijne feestdagen allemaal en een happy 2012!

p.s. de foto's staan op Facebook en 29 december komt mijn moeder naar Sydney!=D

Byebyezwaaizwaai



  • 21 December 2011 - 13:19

    Jelmer:

    Leuk je verhalen weer te lezen Jessy! Ik wed dat je al uit kijkt naar het ontmoeten van je mams! Alvast hele fijne feestdagen daar en uiteraard een happy 2012. Geniet er van, maar dat zal vast wel goed komen ;)

  • 22 December 2011 - 08:56

    Mams:

    hey schatteke, wat een mooie belevenissen weer! Cu 29 12 xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Welkom allemaal op mijn weblog! Gedurende een jaar vanaf mei 2011 zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van al mijn reisavonturen!

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 25825

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 15 Juni 2012

Buitenland/backpacktrip 2011 en 2012!

Landen bezocht: